De 6 bästa sätten att hitta potentiella kunder och bygga förtroende med befintliga kontakter via Twitter är enligt Andrew Patricio
1. Följ de rätta personerna.
Kvalitet framom kvantitet. Det är bättre att ha 100 personer med de rätta kvalifikationera än att ha 1000 som inte bryr sig om vad ditt företag gör. Börja med befintliga kunder, sen folk som finns inom din bransch och som har liknande produkter.
2. Delta i konversationer
Varje minut finns människor som samtalar om alla möjliga saker på Twitter. Sök efter sökord som relaterar till din produkt eller bransch och svara på vad andra säger på ett meningsfullt sätt. Om någon frågar om de bästa CRM-lösningarna att använda för små företag, förse dem med dina tips, eller en länk till ett inlägg om olika CRM-lösningar.
3. Starta dialog
När du följer nya människor, kolla vad de tweetar om. Hitta sätt att starta nya samtal med dem individuellt. Försök få till en vidare diskussion. Genom att ställa en öppen fråga som ”vad är din största huvudvärk som företagare?” kan det ge dig många möjligheter att chatta vidare om saker som ni har gemensamt och eventuellt skapa en ny kontakt eller kund.
4. Dela , “retweeta” intressanta artiklar och innehåll
Förutom att dela dina egna blogginlägg, dela även andras. Håll koll på intressanta inlägg och ariklar och bli en resurs för dina anhängare.
5. Spamma inte
Spamma inte med dina produkter. Twitter handlar mera om att samtala och informera, att hela tiden berätta om sin produkt blir uppfattad som skärppost.
6. Ge dig tid
Det tar tid att bygga relationer. Var konsekvent i det du gör. Redan 10 minuter per dag ger bra resultat.
#blogg100, dag 61