Trender inom digital/social marknadsföring för 2014

Vill du som företagare hänga med i trenderna bör du verkligen sätta dig ner nu och fundera på var och hur du finns digitalt. Digital marknadsföring kommer år 2014 att vara en av de största och viktigaste trenderna detta år.

För det första din mobila webbplats. Dina kunder sitter allt mindre framför en dator och kollar webbplatser. De sitter med sina mobiler eller surfplattor. Är din webbsida mobilt anpassad?

Innehållet. Content Marketing (innehållet) skall attrahera och engagera din målgrupp. Var orginell, var unik – du får högre sökresultat.

Din budget. Vill du vinna kunder, satsa på sociala medier. Satsa på budskapet, satsa på innehållet. Anlita experter som hjälper dig komma igång och väljer rätt kanal.

Visuellt budskap. Bilder, grafiska illustrationer som berättar om ditt varumärke vinner uppmärksamhet. Texter hinner ingen läsa idagens läge. Texten skall finnas där som stöd jo, men bilden skall berätta varför mottagaren skall läsa din text.  Video ger även intresse. Visa att du finns. Visa din produkt.

Krisplan, kan vara bra att ha ifall något inträffar som du inte räknat med och du måste genast agera. Då det händer kan det vara svårt att hitta snabba lösningar. Då är det bättre att plocka fram dem ur din färdiga plan.

Lyssna. Lyssna på din målgrupp. Vad har de för behov? Hur beter de sig? Hur skall du nå dem? Agera efter.

Kvalitet. Fokusera på kvalitet – inte kvantitet. Spamma inte kunderna. Fyll deras behov i lämplig dos.

trender

Och i vanlig ordning, vet du inte hur du skall börja – ta kontakt! CELMA ger både råd och stöder dig! Call me: 050-5555226/Maria

#blogg100, dag 4

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Rulla till toppen