Var finns kunderna idag? Vilka kanaler löns att satsa på? Vad behöver du för att nå din målgrupp? Räcker det om du finns på Facebook? Nej, att endast satsa din marknadsföring på sociala medier innebär att du utesluter en stor procent av din målgrupp.
Som vi vet så finns det många VVFB. Våga vägra Facebook (och andra sociala kanaler). Sen finns en stor mängd människor som inser att man kan bli beroende. Som lovar att hålla sig borta från sociala medier en viss tid. Om sociala medier är din enda kanal utåt så missar du denna målgrupp.
Sociala medier är endast löven på ditt träd. Stammen är din webbsida. Ditt hem. I stammen finns all information om din produkt. Innehållet är uppdaterat och informationsrikt. Med bra och genomtänkt innehåll. Denna sida hittar alla som kan googla. För googlar är det vi gör idag då vi söker ett svar på våra behov.
För några år sedan anlitade jag ofta min samarbetspartner (och webbhotell) att göra webbsidor som mina kunder beställde. Nu gör jag dem själv – förutom några saker som jag behöver viss teknisk hjälp med. Jag erbjuder mina kunder en visuell helhet och komplett synlighet med webbsida och integration i de sociala kanalerna. Min samarbetspartner Anne fokuserar på kommunikationen – det vill säga innehållet.
Före jag åtar mig ett uppdrag träffar jag/vi först kunden för att få en total uppfattning om människan bakom företaget. Om dig. Din personlighet måste alltid få synas utåt till kunden. Det finns alltid en människa bakom varje företag. En människa med ett mål. Målet att lyckas få kunder.
#blogg100 #dag23