Lata stunder i hängmattan, i solstolen eller under parasollet. Var sitter du själv och kopplar av de stunder du inte jobbar?
Sommartid saktar de flesta ner verksamheten och unnar sig semester och avkoppling. Men kanske du hör till den kategori av företagare som inte möjlighet till det utan arbetar desto intensivare under sommarmånaderna? Du får säkert liksom jag svara nekande på frågan om du har semester?
Företagare som vill nå nya kunder bör vara aktiva under semestertider på sociala medier och uppdatera sina hemsidor. Varför?
– Jo, för under semestertider blir vi aktivare på sociala medier, vi hinner surfa runt och söka information. Vi delar med oss av intressanta artiklar, händelser och rör på oss mera. Vi hinner läsa om kommande trender och ta del av intressanta nyhetsbrev. Vi, är både företagare och kunder.
Hemligheten bakom lyckade kampanjer ligger i själva planeringen. Själv planerar jag bäst i min solstol, i bastun eller under solnedgången. Då vaknar min kreativitet och idéerna “pluppar” fram. Det är då planeringen tar form, både för det egna företaget och för kundernas räkning. Eftersom mitt arbete är min passion är inte planeringen av kampanjer betungande. Istället får jag mera energi och arbetsglädje – speciellt då jag kommer på en “superidé”. Och som jag många gånger konstaterat, ju mera projekt jag har på gång, desto effektivare blir jag.
Genom ett planerat synlighetsschema kan du koppla bort tankarna på marknadsföringen och istället njuta av lata semesterdagar. Den planerade kampanjen sköter jobbet på sociala medier och kunderna hittar in till din uppdaterade hemsida. Helt utan större ansträngning än några knapptryckningar och lite “hålla koll på kommentarerna och svara på frågor”.
Njut av sommaren så länge den är här <3
#bloggaAÖ #bloggaF