Nu har jag snart avslutat det projekt som har tagit en hel del av min tid under de senaste månaderna. Matfesten i Vasa är nu bakom oss, och den blev en succé. Jag är väldigt glad och lycklig över att det trots allt man ”hamnade” att göra, och förhandla om. Det har inte varit lätt – men jag har fått många erfarenheter och kontakter genom detta projekt. Det som jag även lärt är att media spelar en stor roll i människan vardag. Flertalet besökare var väldigt frustrerade på lokaltidningarna som inte hade informerat om denna matfest. Men felet ligger väl inte i tidningarnas goodwill att skriva om detta, utan där ser man hur viktig marknadsföring egentligen är. Syns man inte så finns man inte. Ger man inte ut information om sitt företag där ens målgrupp rör sig, så kan man inte heller förvänta sig att kunderna hittar en.
Men nu skall vi inte heller glömma ”word of mouth-metoden”. Den är gratis, det gäller bara att hitta de rätta ambassadörerna som är villiga att sprida budskapet vidare till sina vänner, grannar och bekanta. Idagens läge har vi många verktyg att ta till då det gäller denna metod. Ledordet är internet. Genom att öppna verktygslådan och hitta de rätta verktygen så kan man sprida sitt budskap på ett enkelt och billigt sätt. Det gäller bara att hitta de rätta verktygen.
Mer om det sen..
Nu är det dags att ta itu med CELMA. Jag har många idéer och ibland har jag svårt att sitta stilla. Jag skulle genast vilja rusa iväg och påbörja allt på en gång. Men måste stilla mig lite nu och ta en dag i sänder.
Det som brinner i mig just nu är att jag har bestämt mig för att satsa tid på mitt företag, det har jag inte haft möjlighet till tidigare . Jag har studerat och jobbat upp till 150%, min fritid har varit minimal. Nu är det dags att ta livet tillbaks och göra det som jag alltid har velat göra. Dags att ta itu med drömmarna. För det visste ni väl, att man får det man beslutar sig för – förr eller senare. 🙂